Betrouwbaarheid, gebruikersgemak en een no-nonsense aanpak, de drie kernwaarden die ten grondslag liggen aan de ontwikkeling van de Kenbri TS. Hiermee is terug gegaan naar de basis, het ontwikkelen van een voertuig dat doet wat de gebruiker vraagt. Het basisontwerp is naar wens in te delen en delen en te voorzien van alle gewenste opties.
Chassis
Merk: Volvo FL
Wielbasis: 3800 mm
G.V.W.: 16.000 kg
Motor: D8K 280 pk / 1050 Nm Euro6
Aandrijving: 4x2
Versnellingsbak: Automatisch, 6 versnellingen
PTO: Munchie CS45A
Opbouw
Manschappencabine: Verlengde manschappencabine
Zitconfiguratie: 2 + 2 + 3
Opbouw type: Copolymeer
Rolluiken: 7 stuks aluminium - vergrendeld d.m.v. bargrip
Blussysteem
Bluspomp: Jöhstadt, type NP3000
Capaciteit: 3500 l/min bij 10 bar en 3 meter aanzuighoogte
Schuimbijmengsysteem: Overdrukmengtechniek, type OSP-12i-4G
Schuim systeem: OneSeven
Inhoud watertank: 2000 liter
Inhoud SVM tank: 70 liter (schuim A) en 30 liter (schuim B)
LD - CAFS haspel: 2 x 65m nw35
LD – CAFS straalpijp: TFT Flip Tip
Elektrisch
Voltage: 24 VDC
Lichtmast: Fireco volautomatisch > 60.000 lm LED
Besturing: V-MUX
Ladderrek: Hydraulisch Kenbri Arborek
Camerasysteem: Omnivue 360º
Pompbediening: Primair met knoppen, display is vooral secundair.
Polybilt copolymeer is voor de opbouw een beter alternatief dan glasvezel versterkt polyester (GVP) en Kenbri is de eerste in Nederland die dit materiaal toepast in de bouw van brandweervoertuigen. Waar GVP al een licht en mooi vormbaar materiaal is voegt copolymeer eigenschappen als veerkracht, stootvastheid en constructieve stevigheid toe aan het rijtje. Daarnaast is copolymeer een materiaal dat makkelijk te reinigen en te repareren is. Zelfs aan het einde van de levensduur van het voertuig bewijst copolymeer zijn voordelen: Het materiaal is zeer milieuvriendelijk omdat het 100% recyclebaar is.
Bel één van onze specialisten
T 0187 49 35 88