Elektrisch. En blijvend.
De RT heeft een laadvermogen tot 150 kW, waardoor de ingebouwde accu's in een mum van tijd weer zijn opgeladen. Dit betekent dat puur elektrisch en dus emissievrij werken op korte afstand geen probleem is, ook niet bij zeer frequent gebruik in grote steden. Door de ingebouwde range extender kan de RT indien nodig ook zonder beperkingen op diesel rijden.
Klik hier voor de PDF met alle informatie
De batterijen van de RT kunnen worden opgeladen met driefasige wisselstroom (AC: 11 kW of 22 kW) uit een industrieel hoogspanningsstopcontact, zonder dat een speciale adapter nodig is. De krachtige hoogspanningsaccu's bieden ook voldoende vermogen voor externe verbruikers. Via het stopcontact kunnen meerdere externe apparaten met een gecombineerd stroomverbruik tot 18 kW tegelijk worden gebruikt.
Chassis:
· Rosenbauer RT 4x4 Advanced
· Onafhankelijke ophanging
· Vering: pneumatisch
· Chassis met selecteerbare rijniveaus
(bodemvrijheid: 175-250-350-470 mm)
voor comfortabel instappen en ergonomie
· Ergonomie versus uitstekende offroad-capaciteiten
· Wielbasis: 4.100 mm
· Achterasbesturing kan worden geactiveerd
· (Draaicirkel tussen muren ca. 13,5 m)
Aandrijfsysteem:
· Seriële hybride aandrijving
· Elektrisch aandrijfvermogen: 2x 180 kW (piek)
· Geavanceerde aandrijflijn (2 accu's)
· Energieopslag: hoogspanningsbatterij (2x 50 kWh)
· Range extender: dieselmotor (200 kW)
Manschappencabine:
· Volledig geïntegreerde manschappencabine
· Bemanning: 1 + 6 (2 voor / 4 zijkant / 1 achter)
· 4x PA-houder aan de zijkant, 1x PA-houder voor bijrijder
· 3x 3-punts veiligheidsgordels (voor en achter)
· 4x 4-punts veiligheidsgordel (aan de zijkant)
Integrale voertuigconstructie:
· Aluminium opbouwconstructie van zelfdragende
geschroefde en geklonken aluminium plaat- en
profielconstructie en robuuste kunststof bekleding
(geen GVK)
· Aluminium rolluiken voor K1 t/m K6 (zijkant) en K7
(achter), separaat elektrisch bediend
· COMFORT-montagesysteem voor optimale in- en
uitname en berging van bepakking
Besturingssysteem:
· LCS (Logic Control System), gebaseerd op CAN-
bustechnologie
· Intuïtieve bediening via centraal 17-inch touchscreen in
de manschappencabine
Blustechniek:
· Rosenbauer NH35 - gecombineerd normaal en
hogedruk RVS inbouwpomp (FPN 10-3000 en
FPH 40-250 volgens EN 1028)
· Pompaandrijving door middel van een generator
(elektrisch) of range extender
· Pompbediening aan de achterzijde
· Centrale watervoorziening, elek-/pneumatisch, NW 150
voor tank en pomp
· Watertankinhoud: 1.600 liter
· Schuimbijmengsysteem: Externe schuimbijmenging
Persuitlaten:
· 2x LD in de K7, elek-/pneumatisch
· 2x LD aan de voorzijde van het voertuig,
elektropneumatisch
Snelle inzet:
· Een HD snelle aanvalslijn in K7
· Eén EN-drukuitgang met opvouwbare slang (C) elk in K3
en K4, elek-/pneumatisch
Akoestische & visuele alarmsignalering:
· LED-knipperlichten (blauw) voor en achter, geïntegreerd
in het voertuigdak
· LED-strip aan de zijkant (blauw), geïntegreerd in de
dakgalerij
· LED-knipperlichten (blauw) aan de voorzijde van het
voertuig
· 1x set Martinhoorns
Verlichting:
· LED omgevingsverlichting (dichtbij en veraf),
geïntegreerd in de dakgalerij (zijkant) en achter
Extra features:
· Centrale vergrendeling voor cabine en rolluikkasten
· Elektronisch spiegelvervangingssysteem
· Achteruitrijcamera
· LED-traffic advisor achterzijde
· LED-niveau-indicator voor watertank
Digitale oplossingen:
· Connected fleet (telematicasysteem)
· WLAN-hotspot in de auto
Op-/inbouwcomponenten:
· Hygiënewand in de K6
· 2x elektrische ARBO ladderrek
Bepakking:
· Voertuig is klant specifiek bepakt
Het RT prototype wordt intensief getest met de nieuwste sensorsystemen en meettechnieken. De rijeigenschappen van het totale voertuig, d.w.z. de rijdynamiek, de rijveiligheid en de stabiliteit in bochten, worden onder een grote diversiteit aan belastingsprofielen uitgeprobeerd.
Uiteraard wordt ook alle apparatuur die nodig is voor een succesvolle operatie uitvoerig getest. Een belangrijkste aspect hiervan is de pomptest. De geïntegreerde bluswaterpomp wordt samen met de leidingen getest. Naast de maximale prestaties worden ook de drukken en het debiet bij diverse parameters bepaald. Verder zijn de elektrische componenten, zoals blauw licht en sirene, de LED-omgevingsverlichting en de optionele voeding, die elektrische energie uit de hoogspanningsbatterij omzet en beschikbaar stelt voor het gebruik van externe elektrische apparaten, gecontroleerd op hun functionaliteit.
Modelserie |
RT Advanced Driveline |
---|---|
L x B x H |
ca. 7.600 x 2.350 x 2.900mm |
Toelaatbaar gewicht |
18.000kg |
Bel één van onze specialisten
T 0187 49 35 88